איך לספר לחבריי וקרוביי על התפתחות רוחנית ?

שאלה מאת:  ירין.ח 
אהלן, אני ירין בן 21 . מתחיל להרגיש בכל גופי ונשמתי את ההתפתחות הרוחנית שעוברת בי. את השכינה בנשמה, את הזרמים בגוף שיש לי במהלך היום ואת האושר האינסופי שאני חווה כל יום ביומו.
זה תהליך. תהליך ארוך ומדהים. 

שאלתי היא - בזמן הזה של ההווה כשאני פוגש אנשים פחות חיוביים ויותר עסוקים בדברים הלא נעימים שעוברים להם בחיים. (נקרא להם 90 אחוז % מהאוכלוסייה שאני מכיר).
כואב לי. כואב לי לראות אותם חיים ככה. כואב לי שהם לא מבינים מה שאני כן מתחיל להבין. את העוצמה שיש בבן אדם והוא אפילו לא מודע אליה.

אני מחפש את המילים הנכונות להיכנס לו לנשמה ולהאיר אותה קצת באושר, בתקווה , שמחה ואהבה עצמית כלפיו וכלפיי הסובבים אותו. אך לא מוצא את המילים הנכונות. 
אני לא יודע מה אני בדיוק שואל.. אבל אשמח לסוג של תגובה כלשהי. 
תודה והערכה .

תשובה: היי ירין, ראשית, אני שמח שנחשפת להתפתחות רוחנית בגילך :) סימן שככל הנראה עברת לא מעט עד כה בחייך..
זה עניין מוכר בצעדים הראשונים בתחילת הדרך הרוחנית של כולנו או לפחות רובנו.

זה די פשוט בתאוריה , אך לא פשוט ליישום בחיי היום יום.

אתן לך כוון ומניח שתסיק ממנו מסקנות נכונות:
כשאנחנו נחשפים את ניצוצות  ראשונים של האור, אנו מרגישים צורך להעביר את ההרגשה לאחרים והתפעלות שאיננו מסוגלים
להחזיק בתוכינו לאורך זמן בלי לחלוק אותה עם אחרים.
אבל חשוב לזכור - שזהו צורך שלי/ שלך/ שלנו, ולא בהכרח של אותו הבנאדם לו הנך מנסה להעביר את המסרים..
בד"כ ההתלהבות והרצון לתת לאחרים את מה שהנך מרגיש וחווה מחלישה אותנו ולעתים אפילו מעכבת כביכול את ההתפתחות של אחרים, להם אנו באים להיטיב עם המסר והחוויות שעברנו.

לכן, חשוב לצמצם* את האנרגיה שיוצאת ממך כלפי הסובבים אותך, להשתדל ולהישאר כמה שיותר דומה לכולם (למרות שזה לא מה שלבך רוצה, ולמרות שלפעמים אתה תרגיש מרוחק מהסביבה שלך לגמרי ולא תבין איך הם חיים כך ללא הידע והתחושה שנמצאת בתוכך).

למה?

כי הטבע חכם יותר ממני וממך, והוא יודע* כיצד לגרום לחבריך וקרוביך להתפתח בקצב שלהם ובזמן שלהם,
הרי כולנו נבראנו לפי חוקיות רוחנית, עליונה של אותו הטבע שמנהל אותנו ומיטיב לנו כל הזמן ללא הפסקה...
מטבעם, אנשים לא אוהבים לגלות את האמת, כי האמת מכריחה אותם לקחת אחריות כלפי עצמם וכלפי הסביבה שלהם.
אני מניח שאם תוכל לחזור אחורה בזמן ולהביט על חייך, אתה תראה שכל פעם שאמרת למישהו אמת עליו הוא לא קיבל זאת בנועם
או שהתנגד בצורה כזו או אחרת.

לדעתי, כדאי לך להשקיע את הזמן והאנרגיה בהתפתחות רוחנית אישית שלך ולא באחרים. וזאת מכמה סיבות:

1. זכור שאין עוד מלבדו - כוח עליון, הטבע, חוקיות שמנהלת את כולנו ובזכותה אנו קיימים ומתפתחים ונהנים.
סמוך על הטבע, אל תנסה להחליף את מקומו של הטבע לפני שתכיר את החוקיות ממש לעומקה ותוכל להתנהל בהתאם.
וגם אז.. תוכל להיות חלק ממנו, אך לא למלא את מקומו :) .

2. כאשר אנו משקיעים כוחות בעצמינו ומפתחים בתוכינו אהבה לזולת, לסביבה ולטבע, אוטומטית אנחנו הופכים להיות משפיעים ונותנים גם לסביבתנו . זאת, מהסיבה שאנשים שחיים באיזון, הבנת חוקיות רוחנית והנאה, אינם מזיקים לזולת.
לכן, במודע או בתת מודע הם מקיימים את הציווי - "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך".

עם זאת,
כששואלים אותך, תענה להם. תענה באותה מידה, בה אתה מרגיש שנשאלה השאלה, באותם הפרופורציות ובאותו הכוון.
ותשתדל תמיד להשאיר אצל הבנאדם עוד שאלות ועוד רצון לשאול, לצמוח ולהתפתח הלאה.
כי ללא רצון לדעת ולהתקדם, האדם הינו נשאר בדרגת חי בלבד ולעולם לא יתפתח לדרגת המדבר ורוחני.

בקיצור, "טוב" זה מושג לא הכי מבורר על ידינו בדרך כלל. כל אחד רוצה לתת את ה"טוב" שנראה לו נעים ומעשיר , אך רובנו לא שואלים כלל - האם הסובבים אותנו מעוניינים בטעמים מה"טוב" ההוא שמרגיש נעים לנו.

לכן, אם ברצונך לתת באמת ובדרגה הרוחנית, נסה להבין תחילה מהו רצונו של הבנאדם שעומד מולך.
לדוגמה: אם הבנאדם מעוניין רק בכסף או רק בחיי זוגיות מושלמת, לא כדאי לומר לו שכל אלה תלויים בהתפתחות רוחנית ולא בפעולות פיזיות בידיים ורגליים - למרות שזו האמת*.

אמת - זה לא מה שנראה לנו אובסולוטי, אמת זה לא מה שמכאיב לאחרים ולא כפייה דתית כלשהי..
אמת זה מה שגורם לבנאדם להתפתח בקצב שלו ועם התחשבות בנתונים שלו אותם קיבל מהטבע.
שקר זה מה שמעקב את הבנאדם מהתפתחותו הרוחנית בהכרה ולא ע"י היסורים כמו שמתקדמים רובנו ה-90%.

תודה שכתבת לי, ואני תמיד כאן אם וכשתצטרך ירין. מאחל לך התפתחות מהירה, יציבה וכמה שיותר מועילה לך - כי מה שטוב לך עושה אותך טוב יותר גם כלפי האחרים.

בהצלחה בדרכך הרוחנית :) .

אין תגובות:

היי, טוב שהגעת לבלוג שלי, שמי אבשלום ואני שמח שאת/ה כאן.
אני מזמין אותך לנסח שאלה (רצוי שתהיה כמה שיותר קצרה וברורה)
בכל נושא שמפריע לך או מעכב אותך בחיים. על כל השאלות אשיב במדור "שאלות ותשובות" שם יופיעו גם השאלות שלכם. שמות השואלים יתפרסמו אך ורק בהסכמתם של השואלים.

כתובת אימייל לשליחת השאלה: avshalom.michaeli@gmail.com
כתבו את שמכם המלא אם ברצונכם שאפרסם אותו באתר במדור-"שאלות ותשובות".
שאלה שתגיע אליי עם שמכם, מראה על הסכמתכם לכך ששמכם יפורסם יחד עם שאלתכם. חשוב לזכור: כל שאלה שלך , משפיעה על התפתחותו של אדם אחר הגולש בבלוג זה, ככל שירבו אנשים שיתפתחו רוחנית, חייך יראו טוב יותר.