משחק החיים - החוקיות שבטבע

http://avshalom-m.blogspot.co.il/2014/01/blog-post_21.htmlכמה פעמים שמענו שהחיים הם משחק, אז איך עלינו לשחק נכון ? האם קיימים חוקים ברורים למשחק הזה? בואו ננסה לברר - האם ישנם חוקים למשחק החיים, ונשתדל לענות על שאלות עליהן רובנו לא מצליחים למצוא תשובות במשך כל חיינו. כמה פעמים מצאנו את עצמנו במקום של צער, עצבות, כעס או אכזבה ?  




אנחנו חווים תחושות אלו די הרבה בחיינו, ורבים מאיתנו מנסים להתעלם או לברוח מהן. שאלו את עצמכם, מה היה קורה אם היינו בטוחים בכך, שמבחינה אובייקטיבית, בטבע אין אנרגיות שליליות, וכל בעיה, צרה, אכזבה, או תחושה שלילית אחרת, המתקבלת בתוך תפיסת עולמנו, נוצרת מהתבוננות שגויה, ולא מספיק אובייקטיבית על הטבע הפנימי שלנו ועל כל הסובב אותנו. 

נתון: 

מבחינת הטבע, לא מצוי שום כוח שלילי ביקום. היקום הוא תוצאה של מקור אנרגיה חיובי בלבד, תפיסת עולמנו די מצומצמת, לכן כוח זה מצטייר לנו לרוב כאוסף כוחות נפרדים, מנוגדים ושונים זה מזה.

הסבר:
ניקח לדוגמה את החושך ואת הקור. אלו הן שתי תופעות טבע המורגשות בחמשת החושים שלנו מדי יום. המושג חושך אינו קיים בפני עצמו (למרות שכך התרגלנו להעריכו רובנו). בנוסף לכך, אינו נחשב גם להיפוכו של האור, משום שלא ניתן להגדיר העדר של צורת אנרגיה מסוימת כהיפוכה מאנרגיה זו.

דוגמה:
כדי להמחיש את הנ"ל, נתבונן בשני הפכים המצויים בטבענו, כמו למשל - משיכה (למשהו או מישהו) ודחייה ממנו. שימו לב, במקרה זה ניתן להבחין בכך שגם "משיכה" וגם "הדחייה" הן בעצם פעולות, ואף אחת מהן לא יכולה להיחשב לחוסר - או העדר פעולה.


דוגמה נוספת:
האור הוא שמה של אנרגיה ראשונית (במקורות עתיקים מתואר כאנרגיה רוחנית). אולם החושך,  אותו אנו רגילים לתפוס כצורה הפוכה מהאור, אינו יכול להיקרא - אנרגיה כלל. וזה מסיבה פשוטה וברורה, - חושך הינו העדר מהאור. כלומר חלל בו לא קיים האור. כך גם הקור, - למרות תחושת הקור המורגשת אצל יצורים חיים, הקור אינו קיים בטבע מבחינת עצמו.
קיים מקום בו ישנו מחסור, או יותר נכון - העדר של אנרגיה בצורה אותה אנו מכנים - "חום". זאת אומרת, שהמושג קור קיים רק ביחס לחום. והמילה - קור, היא בעצם באה לתאר שם לאותו מקום ריק,  בו אנו לא יכולים להבחין באנרגיית חיים מסוימת ואינו יכול להתקיים בצורת יחידה עצמאית נפרדת. נמצא, שאין אהבה ושנאה, טוב ורע, חיים ומוות .. קיימת - אהבה והעדר האהבה המכונה שנאה, קיים טוב והעדרו של הטוב המכונה רע (היפוך אותיות - ער, המסמל אי ערנות לחוקי הטבע ותפיסת מציאות מצומצמת). כמו כן, יש חיים , אך אין מוות - מוות הם רק העדרם של חיים.  לפיכך נמצא, שאין רוע בעולם, ישנו העדר של טוב מקום אליו האנרגיה לא מגיעה. הקור, החושך, והרוע אינם אנרגיה אלא חלל ריק בו האנרגיה לא מתקיימת.

סיכום:
הטבע הוא שלם ומאוזן, ואינו מתוכנת לשלוח לנו תחושות רעות ולא נעימות. הרע שמצטייר בתפיסה שלנו נובע מחוסר הכרת החוקיות שבטבע העליון/הרוחני. הרוע הזה הוא בעצם ביטוי האכזבה מניסיונותינו ליהנות מהחיים ללא ידיעת חוקי המשחק.
זה דומה לשמש היא מקור האנרגיה והחום, מטרתה להטיב לכולנו ובלעדיה אין חיים. מצד שני, היא יכולה לא רק לחמם אותנו, אלא גם לגרום לשריפה, התייבשות הגוף, בצורת ועוד... כל עוד אנו משתמשים בשמש כדי להעביר את החום לאחרים, אנו יכולים ליהנות ממנה. אך אם רוצים לנצלה לטובת עצמנו בלבד, על חשבון הסובבים והטבע, נקבל את אותה האנרגיה אבל בתור התייבשות פנימית, קביעה או שריפה.

עלינו להעביר את האנרגיה הרוחנית לאחרים, ובכך לאפשר לעצמנו להיות הצינורות שלה וללא התנגדות לתת לה לזרום דרכינו לנצח ועד אינסוף. רק כך אפשרי ליהנות בצורה אמתית בחיים האלה ולהרגיש תענוג עליון ונצחי.
כמובן יש כאן הרבה נקודות עליהן ניתן להמשיך להרחיב ולהוסיף מידע חיוני להבנת התמונה אותה ניסיתי להעביר בנאמר כאן, אבל על זה אפרט כבר בהמשך...


היי, טוב שהגעת לבלוג שלי, שמי אבשלום ואני שמח שאת/ה כאן.
אני מזמין אותך לנסח שאלה (רצוי שתהיה כמה שיותר קצרה וברורה)
בכל נושא שמפריע לך או מעכב אותך בחיים. על כל השאלות אשיב במדור "שאלות ותשובות" שם יופיעו גם השאלות שלכם. שמות השואלים יתפרסמו אך ורק בהסכמתם של השואלים.

כתובת אימייל לשליחת השאלה: avshalom.michaeli@gmail.com
כתבו את שמכם המלא אם ברצונכם שאפרסם אותו באתר במדור-"שאלות ותשובות".
שאלה שתגיע אליי עם שמכם, מראה על הסכמתכם לכך ששמכם יפורסם יחד עם שאלתכם. חשוב לזכור: כל שאלה שלך , משפיעה על התפתחותו של אדם אחר הגולש בבלוג זה, ככל שירבו אנשים שיתפתחו רוחנית, חייך יראו טוב יותר.