תהליך העיבור והלידה הרוחנית


כשאדם מגיע למקום בו אינו מסוגל יותר בשום אופן 
ליהנות ממילויים וטעמים חומריים, מתעוררת בליבו שאלה על מהות החיים. הוא שואל: "למה אני כאן?" "מה הטעם לחיי?" כך ניתן לזהות את הרצון האמתי להתפתחות רוחנית .לא תמיד מצטיירת השאלה בנוסח של מילים, היא יכולה להופיע בתור רגש, בקשה פנימית עמוקה, ללא צורות תבניות או מילים. בקשה, שאינה ברורה לשכל ואינה מוגדרת. בקשה זו, גורמת לאדם לחפש סיפוק רוחני, מילוי אמתי ונצחי, בו יוכל למלא את נשמתו (את האני האותנטי שלו). מצב זה נקרא ברוחניות: "עיבור", והינו הכרחי בתהליך הלידה הרוחנית. 


מהי לידה רוחנית ?
לידה רוחנית היא למעשה, תחילת דרכו של כל אדם בתהליך ההתפתחות הרוחנית הפרקטית. תחושה אמתית ביותר המושכת את האדם ליציאה "מהבועה" שלו, מהעולם המוגבל שצייר לעצמו במשך כל חייו, ע"י צורות מחשבה אותם אימץ מהסביבה. 
לידה רוחנית, הינה התחלה של חיים אמתיים, בהם מתעלה האדם מעל תחושת הפחד להרגיש את האמת וחוסר הנעימות בראיית חסרונותיו.
הוא מוכן לגלות את חוסר האיזון המופיע בינו לעומת הטבע ולהתבונן פנימה כדי להכיר את עצמו מחדש. 

בשלב התפתחותי זה, האדם בשל לפתוח שערים שתמיד נראו סגורים בעבר ולהשקיע מכל הלב בשינוי תפיסת עולמו, לעבר תפיסה של אדם נותן, מעשיר, תורם ומשקיע בסביבה ובזולת.

אנשים שהתעוררו לשלב ההתפתחות הרוחנית, מרגישים כתינוקות, קטנים ביחס לכוח העליון. הם מתהלכים בהרגשה ברורה, שלא הם אלו הקובעים כאן את הכללים. יחד עם זאת, אנשים אלו, לוקחים על עצמם אחריות גדולה. בראש סדר עדיפויותיהם: מודעות עצמית גבוהה, חקר חוקי הטבע, אהבת הזולת, הרגשת הכוח והחוק העליון ועוד ...

מי יכול להיוולד לרוחניות  ?
אדם שחווה תחושה של מעין "מוות פנימי", משבר, ייאוש מחוסר היכולת ליהנות, רק אחריו מתפתח רצון שלא קיים בעולם החומרי שלנו. זהו אדם שלא הצליח לקבל תענוג אמתי, למרות שכל חייו ניסה ליהנות מקסם הטבע, זוגיות, כסף, כבוד וכל מה שיש לעולם הגשמי להציע.

אין הכוונה לאדם שהוא "לוזר" או חלש באופיו, רוב האנשים הרוחניים הינם מצליחנים, בעלי ניסיון חיים רב, שחוו שפע שינויים, ניסיונות ומצבים, אולם הם לא הסתפקו מההישגים שחוו בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר ...

כיצד נדע אם אכן נולדנו לעולם הרוחני ?
אתחיל מנקודה חשובה שרצוי לדעת. לא נולדים רוחנית סתם כך, ללא רצון אמתי להיוולד, ללא התפתחות רוחנית הכוללת תרגול ואימון. קיימים סימנים ברורים המצביעים על הלידה הרוחנית. אביא לפניכם את שלוש הסימנים העיקריים מבחינתי.

1. תחושת הזמן משתנה:
אדם שנולד לעולם הרוחני, מרגיש שהזמן נעצר. במילים אחרות, מגלה שהזמן הוא אשליה ושאינו קיים בפני עצמו. אין יותר ריצה ב loop הישרדותי שמחייבת אותך לחיות ללא הפסק תחת לחצים, לדאוג, לפחד, להתבלבל...
האדם הולך ומתקדם אל המימוש שלו בעולם הזה ומפתח את היכולת לאהוב ולתת לטבע בכל דרך אפשרית.

2. משתנה היחס אל האחרים:
נעלם הכעס והשנאה אל אנשים סביבך. "אין אנשים רעים, קיימים רק אנשים שרע להם ורק את זה הם יודעים לחלק לאחרים"
מפסיקים להאשים אנשים בטעויות, ידוע לך 3הסובבים אותך למעשה מופעלים ע"י חוקים וכוחות עליונים, אותם אתה לומד להכיר בהדרגה.

3. תפיסת מציאות אינטגרלית:
הרגשה ברורה שהעולם סביבך שלם ומושלם מכל הבחינות ועליך רק לגלות את השלמות הזו.

מה נדרש כדי להיוולד לעולם הרוחני ?
הכנה בלבד! חשוב לזכור, שלא האדם הוא הקובע מתי וכיצד יוולד, אלא הטבע, הרצון להיוולד ברוחניות, הצעד הראשון בדרך הרוחנית, הינו חופשי ובלתי מוגבל.
על האדם להיות פתוח לשינויים בצורתה של הלידה עצמה ובתחושות שיתקבלו אצל הוולד בזמן, ולאחר הלידה. הציפיות לצורת לידה זו או אחרת, עלולות לאכזב את הוולד ולעכב את ההתפתחות הרוחנית שלו.
עלינו להפנים שהטבע "יודע" יותר טוב מאיתנו - מה מועיל להתפתחות שלנו, ומה מזיק.

גודל האכזבה כגודל הציפייה  
מערכת החוקים העליונה, עובדת לטובת הנבראים.
כשאנו חווים אירוע שלא ציפינו לו, משמע, עלינו לעבוד כעת על מערכת הציפיות שלנו.
כדי למנוע אכזבות מיותרות, העלולות לעכב את תהליך ההתפתחות הרוחני, עלינו לסמוך על הכוח העליון של הטבע, להיות פתוחים ובשלים לאפשר לטבע לצייר את תמונה הבאה בשלב ההתפתחות ולקבלה כפי שהיא, רק אז תתבצע הלידה הרוחנית שלנו.
היי, טוב שהגעת לבלוג שלי, שמי אבשלום ואני שמח שאת/ה כאן.
אני מזמין אותך לנסח שאלה (רצוי שתהיה כמה שיותר קצרה וברורה)
בכל נושא שמפריע לך או מעכב אותך בחיים. על כל השאלות אשיב במדור "שאלות ותשובות" שם יופיעו גם השאלות שלכם. שמות השואלים יתפרסמו אך ורק בהסכמתם של השואלים.

כתובת אימייל לשליחת השאלה: avshalom.michaeli@gmail.com
כתבו את שמכם המלא אם ברצונכם שאפרסם אותו באתר במדור-"שאלות ותשובות".
שאלה שתגיע אליי עם שמכם, מראה על הסכמתכם לכך ששמכם יפורסם יחד עם שאלתכם. חשוב לזכור: כל שאלה שלך , משפיעה על התפתחותו של אדם אחר הגולש בבלוג זה, ככל שירבו אנשים שיתפתחו רוחנית, חייך יראו טוב יותר.